shape1

Je hebt nog geen letter geschreven

Effectieve tekst is altijd op dezelfde manier ontstaan: er is over nagedacht. Vaak ligt alle focus op wat er moet staan. Maar waarom je iets zegt, hoe en tegen wie, verdient minstens zo veel aandacht. Het resultaat van al dit denkwerk vooraf? Content die achteraf iets oplevert. Doordat-ie relevant is, herkenbaar, leesbaar, schaal- en herhaalbaar. Dus, wil je tekst die werkt? Laten we dan eerst praten.

1. Een goed verhaal is het halve merk

De andere helft is weten waarom je er bent. En waarom mensen iets van je zouden geloven – of kopen. Dat moet doorklinken in alles wat je te zeggen hebt. Overal en steeds opnieuw. Een goed merkverhaal is de basis van je content, dus daar beginnen we mee. Is jullie why duidelijk? Mooi, door naar stap twee.

2. Praat zoals je bent

Je merk- of kernwaarden zijn helder. Nu alleen nog de vraag hoe ze klinken. Bij ‘persoonlijk’ en ‘direct’ hebben we allemaal wel een idee. Maar bij ‘professioneel’ en ‘kwaliteit’? Voer voor discussie, maar wel gestructureerd. In een doelgerichte soundcheck vinden we samen jullie eigen, unieke merkstem.

3. Vertel wat je lezer wil weten

Nu is het tijd voor je verhaal. Voorwaarde: je publiek kan er iets mee. Brief ons en we gaan aan de slag met je artikel, interview, rapport, whitepaper of vacature. Vanuit je corporate story of EVP en in je eigen tone of voice. En natuurlijk volgens een strakke contentkalender, want één blog is geen blog.

Merkverhaal, unieke merkstem of content nodig?

Heb je dit ook in het Engels nodig? We helpen je graag verder!

Meer diensten

Je hebt al iets op papier

Je verhaal staat, maar de taal wankelt.

Je wilt het graag zelf kunnen

Effectief schrijven kun je leren – wij trainen je team.

Je wilt een tekstschrijver in je team

We worden tijdelijk je collega.

Relevante cases

Andrey Metelev Deuansgqjns Unsplash
Een inside-the-box-verhaal voor Exp Inc.
Naar de case
Headerbeeld Case Nationale Vacaturebank
Een logische tone of voice voor Nationale Vacaturebank
Naar de case