Voordelen van detachering
We detacheren al zeker tien jaar collega’s bij onze klanten: van KLM en MyWheels tot ABN AMRO en Klimaatroute. Soms een maand, soms een dik jaar of meer. Dan weer een tijd niet, dan ineens twee tegelijk. Oftewel: het komt en gaat. De laatste tijd neemt de interesse weer toe, met de vraag of we slimmere prompts kunnen maken. Al luisterend en nadenkend viel ter hoogte van Luik het kwartje: het thuiswerk- en AI-tijdperk vraagt juíst om samenwerken op locatie. Doordat alles draait om samen experimenteren, analyseren en bijschaven. En natuurlijk helpen deze vijf pluspunten ook een handje:
Efficiënter
Meestal werken wij en onze klanten in strikt gescheiden werelden, ieder op z’n eigen kantoor. Best raar als je erover nadenkt, want we hebben tijdelijk hetzelfde doel: tekst die werft en werkt. Op locatie hebben we intensiever contact met elkaar en kunnen we veel sneller schakelen dan per mail.
Soepeler
Geen tekst is in één keer goed, het is altijd zoeken over en weer. Soms leidt dat tot irritatie, zowel bij de opdrachtgever (Hoe kunnen ze dát woord nou gebruiken?) als bij ons (Doe effe relaxed joh, dan gebruiken we toch een ánder woord!). Bij een detachering gebeurt dit nooit; je lost alles direct en ter plekke op.
Sneller
Meestal schrijven we veel sneller dan de vaste medewerkers van onze klanten. Logisch: zij moeten schrijven voor hun beroep, als copywriter ís het je beroep. Opdrachtgevers staan vaak versteld van onze dagproductie en het tempo waarin we hardnekkige communicatie-issues oplossen. Maar wij kunnen ze verzekeren: als je een copywriter in dienst neemt, heb je die snelheid dagelijks in huis. Detachering is dus een goede tijdelijke test om te zien of je straks een professional aan moet nemen.
Persoonlijker
Doordat hybride werken bij veel bedrijven de norm is geworden, is de functie van het kantoor ter discussie komen te staan. Toch is voor de meeste organisaties ondertussen wel duidelijk dat hun kantoor steeds meer een plek is waar je samenwerkt en elkaar ontmoet. Dat zien we ook in de praktijk: een dag bij (en met) de klant werken, haalt in elk opzicht het beste uit de onderlinge relatie.
Goedkoper
Stel: je hebt veel tekstwerk te doen, maar zit niet te wachten op al die synergie. Kan natuurlijk. Bedenk in dat geval dat het vaak voordeliger is om een copywriter een dag langs te laten komen dan een tarief op afstand te betalen.