Menu

Hoe Waste Vision na de fusie z'n tone of voice vond

Hoe Waste Vision na de fusie z'n tone of voice vond

Na een fusie van vijf organisaties binnen de Nederlandse afvalbranche was daar ineens Waste Vision: de grootste containerbouwer, -installateur en -inzamelaar van het land, Europees koploper op het gebied van ondersteunende technologie. Een onvervalste marktleider dus, alleen kende bijna niemand ze nog… Hoogste tijd om het nieuwe merk te laden en hun circulaire visie met de wereld te delen. In een opgeruimde tone of voice.

Het einde van afval

Waste Vision zet zich in voor een circulaire economie. Waarin afval niet het einde is, maar het begin van iets moois. Met hun veelzijdige modulaire afvalcontainers, hightech-toepassingen en een slim systeem waarmee containers precies op het juiste moment worden geleegd, laten ze gemeenten, burgers en bedrijven bijdragen aan een duurzame toekomst. Deze positieve, actiegerichte boodschap klinkt voortaan door in alle communicatie.

Samenwerking met webdesigner

Op het moment dat we voor de webcopy werden ingeschakeld, was Million Miles al druk bezig met het design van de site. Prima timing, want zo konden we samen optrekken om de balans tussen copy en beeld strak af te stemmen.

Hoe Waste Vision na de fusie z'n tone of voice vond

Tone of voice en communicatiekanteling

Voordat we ons op de teksten stortten, moesten er wel eerst wat tone of voice-knopen worden doorgehakt. Want hoewel de vijf ‘founding fathers’ van Waste Vision elkaars taal zeker spraken, waren er nog wat onderlinge accentverschillen. Daarnaast ging de manier van communiceren op de schop. Van een focus op technische specificaties en functionele boodschappen over afvalinzameling, naar een inspirerend, vooruitstrevend verhaal over circulariteit. Samen bedachten we daarom een nieuwe stijl: opgeruimd, fris en begrijpelijk voor iedereen. Het resultaat zie je op wastevision.com.

‘De website is uitstekend ontvangen. We krijgen veel positieve reacties van klanten, en intern dragen de nieuwe stijl, boodschap en tone of voice bij aan het wij-gevoel.’
Paul Maatman, marketingmanager bij Waste Vision

Cadeautje voor connecties

Samensmelting een succes, nieuwe site live: tijd voor een feestje! Nou dat idee kon helaas vrij snel de prullenbak in, want ineens zaten we midden in een lockdown. Toch wilde Waste Vision de merkintroductie niet stilletjes voorbij laten gaan. Daarom lieten we trouwe relaties via een mail kennismaken met het ‘nieuwe’ bedrijf én stuurden we ze een fysiek kaartje met een kleurrijk cadeau. Dankzij vijf zaadbollen konden alle ontvangers toch nog samen de bloemetjes buiten zetten.

Zet jij ook een nieuw merk in de markt?

Freek denkt/schrijft graag met je mee