Het einde van afval
Waste Vision zet zich in voor een circulaire economie. Waarin afval niet het einde is, maar het begin van iets moois. Met hun veelzijdige modulaire afvalcontainers, hightech-toepassingen en een slim systeem waarmee containers precies op het juiste moment worden geleegd, laten ze gemeenten, burgers en bedrijven bijdragen aan een duurzame toekomst. Deze positieve, actiegerichte boodschap klinkt voortaan door in alle communicatie.
Samenwerking met webdesigner
Op het moment dat we voor de webcopy werden ingeschakeld, was Million Miles al druk bezig met het design van de site. Prima timing, want zo konden we samen optrekken om de balans tussen copy en beeld strak af te stemmen.

Tone of voice en communicatiekanteling
Voordat we ons op de teksten stortten, moesten er wel eerst wat tone of voice-knopen worden doorgehakt. Want hoewel de vijf ‘founding fathers’ van Waste Vision elkaars taal zeker spraken, waren er nog wat onderlinge accentverschillen. Daarnaast ging de manier van communiceren op de schop. Van een focus op technische specificaties en functionele boodschappen over afvalinzameling, naar een inspirerend, vooruitstrevend verhaal over circulariteit. Samen bedachten we daarom een nieuwe stijl: opgeruimd, fris en begrijpelijk voor iedereen. Het resultaat zie je op wastevision.com.
‘De website is uitstekend ontvangen. We krijgen veel positieve reacties van klanten, en intern dragen de nieuwe stijl, boodschap en tone of voice bij aan het wij-gevoel.’
Cadeautje voor connecties
Samensmelting een succes, nieuwe site live: tijd voor een feestje! Nou dat idee kon helaas vrij snel de prullenbak in, want ineens zaten we midden in een lockdown. Toch wilde Waste Vision de merkintroductie niet stilletjes voorbij laten gaan. Daarom lieten we trouwe relaties via een mail kennismaken met het ‘nieuwe’ bedrijf én stuurden we ze een fysiek kaartje met een kleurrijk cadeau. Dankzij vijf zaadbollen konden alle ontvangers toch nog samen de bloemetjes buiten zetten.