Menu

Creatieve e-maildialogen voor Samsung

Creatieve e-maildialogen voor Samsung

Hoe houd je als miljardenbedrijf met activiteiten in meer dan 60 landen persoonlijk contact met je klanten? Antwoord: door lokale specialisten in te schakelen die de plaatselijke markt kennen én de taal van je doelgroep spreken. Zo belandde Samsung Electronics bij dialoogmarketingbureau Yourzine, en Yourzine bij Tekstwerf.

Globale speler, lokale dialoog

Gewaagde stelling: iedereen heeft wel iets van Samsung in huis. Een smartphone, tv, wasmachine of koelkast, bijvoorbeeld. Niet? Dan vast een harde schijf. Ja hoor, óók als je overtuigd Apple-adept bent. Samsung is dan ook een van de grootste elektronicaconcerns ter wereld, waardoor persoonlijk contact met klanten voor het bedrijf een uitdaging is. In Europa helpt Yourzine een hand, onder andere door geavanceerde, gepersonaliseerde e-maildialogen met klanten aan te gaan. Een leger copywriters in alle landen van de EU schrijft de benodigde teksten, natuurlijk naadloos passend bij de lokale taal en cultuur. Tekstwerf neemt de Nederlandse mailings voor z’n rekening.

Persoonlijk, creatief en kraakhelder

Wat voor tekst is er nodig voor een goede marketing-mail? Om te beginnen moeten de subjectlines, preheaders en e-mailkoppen verleiden tot verder lezen, en de body copy tot doorklikken naar de achterliggende landingspagina. Dat bereik je met creatieve copy die meteen de dialoog met klanten aangaat. Maar ook duidelijkheid is belangrijk. Want een klant moet meteen snappen welk product je in de schijnwerper zet, en hoe ‘ie van een eventuele actie profiteert. Kwinkslagen en knipogen dus, maar ook glasheldere tekst die niets aan het toeval overlaat. En dat in een natuurlijke stijl en persoonlijke aanspreekvorm, om het leesproces voor klanten zo aangenaam mogelijk te maken.

Bellen geblazen

Mailen mag ook. We beantwoorden graag je vraag.