Menu

Nieuwsredacteur bij ABN AMRO

Nieuwsredacteur bij ABN AMRO

ABN AMRO bouwde eind 2015 een compleet nieuw intranet. De vraag aan Tekstwerf? Kom ons helpen dit met content te vullen. Een flinke klus, waarvoor we zo’n tien maanden een copywriter detacheerden op het hoofdkantoor van de bank in Amsterdam.

In actie op de redactie

Het nieuwe intranet: een strak en persoonlijk platform, geschikt voor elke device, met ruimte voor dagelijkse content. Vanwege dat laatste vroeg de bank ons aan te schuiven bij de interne nieuwsredactie. In een redactieraad schatten we elke ochtend nieuwe leads op waarde, bepaalden we van welk nieuws we bankmedewerkers graag op de hoogte wilden brengen en in welke vorm we dit het beste konden doen.

Krachten bundelen in een contentteam

Gelukkig stonden we er niet alleen voor. Samen met projectmanagers, contentbeheerders en andere redacteuren ontwikkelden we een contentkalender. Op basis hiervan schotelden we collega’s dagelijks drie berichten voor: artikelen, interviews en reportages. Naast tekst, dachten we ook mee over beeldredactie. En we maakten een videoreeks waarin we het land doorreisden, op zoek naar medewerkers met verborgen talent. Wie had gedacht dat er een blog-virtuoos zou schuilen in een Bossche bankier?


Tekstwerf in je mailbox

Met creatieve verhalen, handige schrijftips en ideeën voor mooie content. Zonder enge salespraatjes en flauwe updates over onze verjaardagen. Daar mag je ons aan houden.

Meld je aan