Iedereen aan de batterij
Rijden op fossiele brandstoffen kan écht niet meer, vindt MisterGreen. Daarom kun je er alleen elektrische auto’s leasen: van compacte stadsbolides tot hyperluxe Tesla’s. Maar MisterGreen doet meer. Zoals snelladers installeren in de Randstad, mét zonnepanelen op het dak. Alles om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk automobilisten voortaan hun kilometers maken op een batterij. En dat lukt, want steeds meer zakelijke klanten kiezen voor een leaseauto van MisterGreen. Een nieuwe auto bestellen is bovendien supersimpel. Het kan gewoon via je smartphone, binnen vijf minuten ben je klaar.
Win-wincontentsituatie
Inmiddels rijden meer dan 800 klanten via MisterGreen in een elektrische auto. En de fanbase groeit. Wat opvalt: veel klanten kiezen voor electric lease vanwege het fiscale voordeel, of omdat de auto’s zo tof zijn. Pas achter het stuur raken ze écht enthousiast over elektrisch rijden en de service van MisterGreen. En dat willen ze graag delen. Via de rubriek ‘Klant aan het woord’ kunnen ze hun verhaal kwijt. MisterGreen plaatst de mini-interviews op mistergreendirect.com en jaagt ze aan via sociale media. Ook de deelnemers mogen het artikel vrij delen. Interessant, want een duurzame bolide is een mooi visitekaartje.
De rubriek ‘Klant aan het woord’ die we in samenwerking met de copywriters van Tekstwerf zijn gestart, werpt zijn vruchten af! Met gemiddeld meer dan 100 social shares per verhaal hebben we een enorm organisch bereik. Dan weet je dat je kwaliteit schrijft. Er staan nu al meerdere klanten én potentiële klanten in de wacht die graag zo’n mooi verhaal over hun bedrijf laten optekenen. Resultaat: sterke klantenbinding en positieve branding.'
MisterGreen + Tekstwerf
Omdat content voor MisterGreen geen core business is, zit er geen vaste copywriter bij ze op kantoor. Maar met de hulp van Tekstwerf komen er toch vlotte verhalen op de site. MisterGreen levert de contactgegevens van nieuwe kandidaten aan, Tekstwerf maakt afspraken en stuurt copywriters op pad. Gewapend met een laptop én camera gaan ze op klantbezoek voor een interview en (soms) een simpele fotoshoot. Nog even de aantekeningen uittikken tot een verhaal in een natuurlijke tone of voice, feedback vragen bij de klant – en klaar!
Foto niet door ons, maar door Evalien Weterings van Vakdesign