Menu

In de rij voor een verhaal bij MisterGreen

In de rij voor een verhaal bij MisterGreen

Van de daken schreeuwen hoe fantastisch je dienst of product is? Kun je doen. Maar het is veel krachtiger als klanten zélf ambassadeur van je merk worden. Electric lease-maatschappij MisterGreen laat haar groeiende fanbase daarom graag aan het woord, in een vaste rubriek op de website. En het mooie is: het mes snijdt aan twee kanten. Want de deelnemers krijgen ook een podium, voor niets. Om de klantverhalen verzorgd en naturel op te tekenen, gaat Tekstwerf voor MisterGreen op pad.

Iedereen aan de batterij

Rijden op fossiele brandstoffen kan écht niet meer, vindt MisterGreen. Daarom kun je er alleen elektrische auto’s leasen: van compacte stadsbolides tot hyperluxe Tesla’s. Maar MisterGreen doet meer. Zoals snelladers installeren in de Randstad, mét zonnepanelen op het dak. Alles om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk automobilisten voortaan hun kilometers maken op een batterij. En dat lukt, want steeds meer zakelijke klanten kiezen voor een leaseauto van MisterGreen. Een nieuwe auto bestellen is bovendien supersimpel. Het kan gewoon via je smartphone, binnen vijf minuten ben je klaar. 

Win-wincontentsituatie

Inmiddels rijden meer dan 800 klanten via MisterGreen in een elektrische auto. En de fanbase groeit. Wat opvalt: veel klanten kiezen voor electric lease vanwege het fiscale voordeel, of omdat de auto’s zo tof zijn. Pas achter het stuur raken ze écht enthousiast over elektrisch rijden en de service van MisterGreen. En dat willen ze graag delen. Via de rubriek ‘Klant aan het woord’ kunnen ze hun verhaal kwijt. MisterGreen plaatst de mini-interviews op mistergreendirect.com en jaagt ze aan via sociale media. Ook de deelnemers mogen het artikel vrij delen. Interessant, want een duurzame bolide is een mooi visitekaartje. 

'De rubriek ‘Klant aan het woord’ die we in samenwerking met de copywriters van Tekstwerf zijn gestart, werpt zijn vruchten af! Met gemiddeld meer dan 100 social shares per verhaal hebben we een enorm organisch bereik. Dan weet je dat je kwaliteit schrijft. Er staan nu al meerdere klanten én potentiële klanten in de wacht die graag zo’n mooi verhaal over hun bedrijf laten optekenen. Resultaat: sterke klantenbinding en positieve branding.'

- Max van den Ingh, Head of Growth bij MisterGreen Direct

MisterGreen + Tekstwerf

Omdat content voor MisterGreen geen core business is, zit er geen vaste copywriter bij ze op kantoor. Maar met de hulp van Tekstwerf komen er toch vlotte verhalen op de site. MisterGreen levert de contactgegevens van nieuwe kandidaten aan, Tekstwerf maakt afspraken en stuurt copywriters op pad. Gewapend met een laptop én camera gaan ze op klantbezoek voor een interview en (soms) een simpele fotoshoot. Nog even de aantekeningen uittikken tot een verhaal in een natuurlijke tone of voice, feedback vragen bij de klant – en klaar!

Deze skills zetten we in

  • copywriting
  • interviewtechnieken
  • basic fotografie

Meer weten?

We schrijven vaker klantverhalen voor organisaties, op locatie of vanuit ons kantoor in Amsterdam. Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via 020 531 42 33 of info@tekstwerf.nl.

Foto niet door ons, maar door Evalien Weterings van Vakdesign

Tekstwerf in je mailbox

Met creatieve verhalen, handige schrijftips en ideeën voor mooie content. Zonder enge salespraatjes en flauwe updates over onze verjaardagen. Daar mag je ons aan houden.

Meld je aan