Menu

Een hoge funfactor voor springkussengigant JB Inflatables

Een hoge funfactor voor springkussengigant JB Inflatables

Het begon met het verhuren van één springkussen. Inmiddels is JB Inflatables, nog altijd gevestigd in Meppel, de grootste luchtkussenfabrikant van Europa. En hard op weg om ook de rest van de wereld te laten springen van plezier. In samenwerking met designbureau Henry Handsome ontwikkelden we de teksten voor een veelzijdig e-commerce platform, waar vermaak en gemak perfect samenkomen. Klaar voor internationale groei.

Ruim 3.000 inflatables op voorraad

Het assortiment in de webshop is haast oneindig. Om de simpele reden: bij JB Inflatables kan alles. Verzin het, en de inhouse designers toveren je idee in no-time om tot een kunststof creatie die je kunt oppompen. Als ze het niet al in het Meppelse magazijn hadden liggen.

Een hoge funfactor voor springkussengigant JB Inflatables

Van de welbekende skydancer (dat is die juichende luchtpop met spaghettiarmen – wij wisten ook niet dat het ding zo heette) in een outfit naar keuze, tot springkastelen in elk denkbaar thema. Mascottepakken, reclamepilaren en opblaasbare podia voor festivals. Maar ook indrukwekkende stormbanen voor Wipeout-achtige obstacle runs en fotogenieke finishbogen zoals bij de Tour de France, waar de sponsorlogo’s op prijken. Alles dus. Zo klein of groot – voorál groot – als je maar wilt.

Opblaasbare objecten voor zakelijke klanten

Verhuren doen ze niet meer. In plaats daarvan behoren verhuurbedrijven nu juist tot de belangrijkste afnemers: klanten in binnen- en buitenland kopen de springkussens of andere inflatables in om er zelf geld mee te verdienen. Daarnaast maakt het JB-ontwerpteam opblaasbaar promotiemateriaal op maat, voor bedrijven en evenementen. En eigenaren van speelparken kunnen er terecht voor de complete inrichting van hun indoor of outdoor speelparadijs.

Een hoge funfactor voor springkussengigant JB Inflatables

Internationale expansie, in drie werelden

Met de wens om door te groeien tot wereldwijde marktleider, klopte JB Inflatables bij Henry Handsome aan. Het strategische designbureau ontwikkelde eerst een aangescherpte merkidentiteit, met ‘hernieuwde groei’ als doelstelling. Belangrijkste uitgangspunt? De drie doelgroepen die we net al noemden: verhuurbedrijven, promotionele klanten en speelparken. Wie een sterk e-commerce platform wil bouwen, moet bij z’n kopers in het oog springen.

Om deze drie groepen op maat te bedienen, creëerde Henry Handsome binnen de nieuwe website voor elk een eigen domein. Het resultaat: één digitaal universum, met drie verschillende werelden. Zodat iedereen zich thuis voelt en snel vindt wat-ie zoekt.

Ik vond de samenwerking met Tekstwerf heel fijn. Zindzi was niet alleen ons aanspreekpunt, maar zelf ook een van de copywriters. Daardoor konden jullie snel werken en goed met ons meedenken. Verder lazen de teksten heel makkelijk weg. Die spontane schrijfstijl past heel goed bij deze klant.
Yvette van der Erf, visual designer Henry Handsome

Vrolijk, vriendelijk en vindbaar

Aan Tekstwerf de taak om de copy naadloos aan te laten sluiten op de nieuwe merkidentiteit. Zowel qua vorm als inhoud. Dat begon met aftasten of we de juiste toon te pakken hadden. Met andere woorden: hoe vertaal je de waarden fun, groots, inspirerend en behulpzaam naar tekstjes die soms niet langer zijn dan een knop? Zeg je liever ‘makkelijk’ of ‘eenvoudig’? Kies je voor ‘je’ of ‘jouw’? Waarom? En bij hoeveel uitroeptekens in een alinea gaat enthousiasme over in hysterie?

Een hoge funfactor voor springkussengigant JB Inflatables

Een andere factor die woordkeuze beïnvloedt, is SEO. Een specialisme dat we zelf niet in huis hebben – als copywriters verstaan we de kunst ons goed te verplaatsen in de lezer, niet zozeer in de zoekmachine. Vandaar dat we graag samenwerken met mensen voor wie Google-algoritmes geen geheimen kennen en die ons van de juiste keywords kunnen voorzien. In dit project werden we vakkundig ondersteund door de SEO-adviseur van Online Tigers.

Een veelzijdige website waar je blij van wordt

Vier van onze copywriters zijn ruim drie maanden met het platform bezig geweest. Op basis van designs vol lorem ipsum ontwikkelden we in totaal 136 pagina’s tekst, in nauwe samenwerking met het projectteam van Henry Handsome.

Vanwege de omvang kun je het resultaat gerust een webwarenhuis noemen. Drie platformen ineen, met een overzichtelijk winkelaanbod en digitale animaties om vrolijk van te worden. Doordachte UX-copy dient als ‘bewegwijzering’ en zorgt ervoor dat klanten tussen alle springkussens moeiteloos hun weg (naar de kassa) vinden. Verder zijn de teksten praktisch en opgewekt: van productpagina’s en formulieren tot cases en inspiratieartikelen. Je zou er bijna een klein sprongetje van maken!

Afbeeldingen zijn van JB-Inflatables.

Ook content nodig voor je nieuwe site?

Stuur Zindzi een berichtje.