Menu

Copy koffie voor Jacobs Douwe Egberts

Copy koffie voor Jacobs Douwe Egberts

‘Ieder kopje koffie heeft z’n eigen verhaal.’ Met dit thema startte Jacobs Douwe Egberts (JDE) afgelopen jaar een nieuwe campagne, waarbij alles draait om verbinding. Het oer-Hollandse merk brengt met z’n product namelijk al 265 jaar mensen dichter bij elkaar. Om deze koffieverhalen tot leven te brengen, trokken de copywriters van Tekstwerf het land in.

Anekdotes aan een oortje

Van Katwijks strandpaviljoen tot Brabantse hotelschool en van Achterhoeks zorgtehuis tot corporate op de Zuidas: we bezochten een dozijn zakelijke JDE-klanten, in alle hoeken van het land. Om erachter te komen welke rol koffie binnen deze organisaties speelt, vroegen we de horeca- en cateringmanagers het hemd van het lijf. Dat leverde mooie gesprekken op. Daarnaast spraken we met toevallige bezoekers van de coffeecorners over hun beste herinnering rondom het drankje. Mét een verse koffie op tafel, uiteraard.

Dampende copy

In samenwerking met creatief bureau Vuur schreven we op basis van deze interviews een reeks artikelen. Over koffiebreaks, theemomenten en horecatrends. Stuk voor stuk persoonlijke verhalen waarbij JDE de connectie tussen mensen heeft versterkt. Conclusie? Met een goeie espresso, cappuccino of latte macchiato erbij kun je écht even de tijd nemen voor elkaar. Waar je ook bent.

Benieuwd naar het resultaat? Lees de klantverhalen hier.

Tekstwerf in je mailbox

Met creatieve verhalen, handige schrijftips en ideeën voor mooie content. Zonder enge salespraatjes en flauwe updates over onze verjaardagen. Daar mag je ons aan houden.

Meld je aan