Dit ambitieuze project begint met gedegen planning. Samen met DHL bedenken we een aanpak om de deadlines te lijf te gaan en binnen budget te blijven. Denk aan een strak schema, wekelijkse werkbezoeken op het hoofdkantoor in Utrecht en glasheldere afspraken over hoe we informatie uitwisselen. Het levert een vlekkeloos traject op.
Van full package naar pretpakket
De opdracht is veel-, nee allesomvattend. In niet minder dan 88 pagina’s komt elk facet van DHL Parcel aan bod, van crossborder e-commerce tot de track en trace. Met drie gedreven copywriters zetten we er maandenlang de tanden in. Samen blijven we variaties vinden, plezier maken en elkaar scherp houden. Zo verbazen en vermaken we de tegenlezers van DHL keer op keer met mooie woordspelingen en een nieuwe tone of voice die vlot, vriendelijk en gevat is.
Hoe verpak je een bezorgdienst?
Als grootste logistiek dienstverlener van de wereld wil je natuurlijk dat je website helder en giga-gebruiksvriendelijk is. Door het ontwerp, de typografie, de geanimeerde iconen en de tekst is dat ook zeker het geval. Maar alléén strak en duidelijk – dat zou een gortdroge website opleveren. Met onze soepele en soms humoristische teksten, komt de site tot leven. En wordt 'ie lekker om te lezen. Kijk zelf maar, en pas op: pakketjes volgen met track en trace kan verslavend zijn.