Menu

Vlotte vakbondtaal voor magazine Uniewereld

Vlotte vakbondtaal voor magazine Uniewereld

Worden jouw nagelriemen ook ineens interessant zodra je iemand hoort praten over pensioenregelingen? En begin je acuut harder te scrollen als je leest over levenstestamenten? Wij dus ook. Voor het tijdschrift Uniewereld van vakbond De Unie schreven we – in opdracht van Implicit Communications – wekenlang over precies deze onderwerpen. Maar dan niét suf. Want laten we eerlijk zijn: ook jou gaat dit aan. En dan moet het wel lekker lezen.

Case-wordcount-zwart-Uniewereld.jpg#asset:496


Lekkere tekst over moeilijke thema’s

Wij vinden dat elke tekst een genot moet zijn om te lezen. Toegegeven – sommige onderwerpen zijn nu eenmaal spannender dan andere. Maar taaie thema’s als de nieuwe arbeidswet, reorganisaties en een nieuw cao-akkoord zijn absoluut niet minder belangrijk. Daar komen de kunsten van onze copywriters van pas. Juist als het ertoe doet, moet het gewoon goed en aantrekkelijk op papier staan. Je moet het namelijk wíllen lezen. Voor vakorganisatie De Unie doen wij dit met alle liefde: hun slogan is ‘In jouw belang’. En dat vinden wij mooi.

case-uniewereld-tekstwerf-copy.jpg#asset:497


Veel tikkende vingers

De onderwerpen die in deze editie van het magazine aan bod komen? Heel uiteenlopend: van een heldere omschrijving van de DAS-rechtsbijstandverzekering tot vijf praktische adviezen voor een onbezorgde oude dag. Of een overzicht van de nieuwe cao Metaal & Techniek. Zo blijven alle leden van De Unie op de hoogte van ontwikkelingen die voor hén belangrijk zijn. Het mooie is dat we met genoeg schrijvers zijn om zo’n grote klus in korte tijd te klaren. Iedereen draagt z’n steentje bij en eerlijk is eerlijk, ook wij snappen de Wet arbeidsmarkt in balans nu een stuk beter.

case-uniewereld-backoffice.jpg#asset:498

Inhoudsexperts weten het beter

De stijl van de Uniewereld is fris, aantrekkelijk en toegankelijk. Dat straal je niet alleen uit met een tof design (het oog wil ook wat), maar ook met taal. Dus toen Implicit Communications ons vroeg, gingen we direct aan de slag. De briefing doorlezen, zelf research doen, vragen bedenken en bijstellen en dan de telefoon oppakken. Want de belangenbehartigers, specialisten en experts van De Unie kunnen zelf het beste uitleggen hoe de vork in de steel zit. Of de complete backoffice interviewen voor ‘Achter de schermen’: we kwamen gewoon langs op kantoor voor een kop koffie. Zo leer je de afdeling toch het beste kennen.

Benieuwd geworden? De Uniewereld lees je hier.

Deze skills hebben we ingezet

  • Toegankelijk schrijven over complexe onderwerpen
  • Expert-interviews houden
  • Samenwerken met strategie en design
  • Copy schrijven voor print

Implicit Communications X Tekstwerf

Het lijkt nu misschien alsof we pas net samenwerken met Implicit Communications, mar da’is nie. We schrijven al ruim een jaar met veel liefde en plezier mooie teksten voor ze. Vooral voor hun opdrachtgever De Unie: de website bijvoorbeeld, maar ook het nieuwe overons-boekje en een whitepaper. We zijn kind aan huis in hun Culemborgs kantoor. Het afgelopen halfjaar komen we er zelfs twee dagen per week. Voor de Uniewereld hebben we een tijdelijke tekstforce opgericht.

case-uniewereld-quote-renske-onland.jpg#asset:501

Kunnen we je helpen?

Vlot schrijven over moeilijke onderwerpen: zijn we goed in. Heb je ook een taai thema waarover je toegankelijk wilt communiceren? Bel ons.

☎ 020 531 42 33
of mail Martijn: martijn@tekstwerf.nl

Tekstwerf in je mailbox

Met creatieve verhalen, handige schrijftips en ideeën voor mooie content. Zonder enge salespraatjes en flauwe updates over onze verjaardagen. Daar mag je ons aan houden.

Meld je aan