Menu

ABN AMRO

8 jaar partnership: als moeilijke content makkelijk moet lezen

Najaar 2010 struikelden we over een tweet: ‘Grote financial zoekt creatieve copywriters’. We reageerden, auditeerden en presteerden: een krap jaar later stond de copy van de nieuwe werken bij-site online. Die trouwens flink wat awards binnensleepte, mede dankzij de ‘frisse en toegankelijke tone of voice’.

Inmiddels zijn we dik 500 projectnummers verder, met daarachter een veelvoud aan opdrachten. Als preferred supplier en vaste tekstpartner redigeren en schrijven we zo'n beetje elk type tekst dat de Amsterdamse Zuidas of Bijlmer verlaat. Of dat juist voor intern gebruik is bedoeld. Denk aan strategische copy, zoals een corporate story, mission statement of Employer Value Proposition. Maar we scherpen net zo lief onze pen aan sectorrapporten over kansen voor vaderlandse retailers, geitenhouders of kunststofspuitgieters.

Van corporate communicatie tot HR en van duurzaamheid tot IT: de afgelopen acht jaar hebben we over elk bancair onderwerp geschreven, voor bijna iedere afdeling binnen de bank. Bij ons op kantoor, maar ook vaak gedetacheerd. Eigenlijk moet je het zo zien: zodra ABN AMRO complexe informatie correct wil verwoorden en lekker laten lezen, dan gaat bij Tekstwerf de telefoon.

Tekstwerf in je mailbox

Met creatieve verhalen, handige schrijftips en ideeën voor mooie content. Zonder enge salespraatjes en flauwe updates over onze verjaardagen. Daar mag je ons aan houden.

Meld je aan