Andere invalshoek
De nieuwe BX neemt zowel ABN AMRO’s toon als beeldtaal volledig op de schop. Waarom het juiste stemgeluid zo belangrijk is? ‘Onze interne communicatie kon echt toegankelijker’, begint Maaike. ‘De taal die we bijvoorbeeld in contracten en verzuimbrieven gebruikten, was soms behoorlijk juridisch.’ Floor: ‘We willen een persoonlijke bank zijn. Dat betekent dat we meer in de huid van de lezer moeten kruipen – dus niet “wij geven”, maar “je krijgt”. Er lag dus een flinke klus om onze geschreven communicatie begrijpelijker en vriendelijker te maken.’
Fijn samenwerken
Toen op de Bloemgracht de telefoon ging, stonden Roos en Martijn klaar om de opdracht op te pakken. ‘Tekstwerf had al goede pers binnen ABN AMRO’, zegt Floor. ‘They get the job done. Maar misschien net zo belangrijk: het is gewoon fijn werken met ze. Ze denken constructief mee en maakten dit project behap-, vertaal- en werkbaar, waardoor ook collega’s graag meewerkten.’ Maaike vult aan: ‘Tekstwerf nam bij dit project het meeste project- en stakeholdermanagement op zich, dus daar hadden we bijna geen omkijken naar.’